tisdag 14 juni 2011

Ledig tjänst: Stadsarkitekt i Göteborg

Enligt Göteborgs-Posten så har den sittande kommunledningen nu kovänt i frågan om att Göteborg skall ha en stadsarkitekt eller inte. Efter en längre tids motstånd så öppnar de nu upp till att anställa en stadsarkitekt.

Jättebra med en stadsarkitekt tycker jag! Men jag tycker det är ganska intressant att de helt plötsligt ändrar sig i frågan. Naturligtvis så hänger det säkert helt ihop med anställandet av den nye stadsbyggnadsdirektören, Bengt Delang. Konsekvenserna av att gå utan för (?) sökprofilen visar sig snabbt - nu måste de hitta den kompetensen de egentligen mest behövde.

Slöseri med skattepengar? - den diskussionen är inte jag personen att lägga mig i men jag tycker det är i alla fall sunt att de inser problemet/behovet och nu börjar leta efter någon som kan fylla upp behovet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar