måndag 23 maj 2011

Inga husdjur för One Tonne Life-familjen....jo, kanske en hamster

Läste i dagens Göteborgs-Posten en artikel om att hundar är värre för miljön än stadsjeepar. Som en liten uppföljning på mitt tidigare blogginlägg angående One Tonne Life-projektet så kände jag att jag var tvungen att göra ett inlägg helt enkelt.

Man kan snabbt konstatera att husdjur inte är något bra för familjen. Enligt forskarna på Nya Zeeland så ger en schäfer ett större ekologiskt fotavtryck än vad en stadsjeep ger (1,1 hektar kontra 0,41 hektar) Dock kan de kanske de kanske unna sig en liten hamster som endast har en påverkan på 0,014 hektar.

Som djurälskare så får jag helt enkelt kanske minska ännu mer på min köttkonsumtion....eller något.

Den som vill läsa hela artikeln kan läsa den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar