torsdag 5 juni 2014

Attefallshusen blir verklighet - här gick det lite väl snabbt?

Jag har tidigare bloggat och gett varningens finger för regeringens nya förslag till att stimulera byggandet och skapa fler bostäder för privatpersoner. Jag var skeptisk då och är det ännu mera nu speciellt när flera remissinstanser sågat förslaget.

Men riksdagen ignorerade de kritiska rösterna och beslutade igår att rösta igenom förslaget. Här kan du läsa mer om riksdagens beslut.

Jag vet inte om lagtexten finns framme än, så jag har inte kunnat läsa förslaget i detalj, men hela processen känns väldigt forcerad, lagom inför valet i år. Jag ser mer problem och farliga konsekvenser än de positiva effekterna som förslaget kan ge samhället. Det finns som sagt flera orsaker till att "grotta ner sig" i vad förslaget nu innebär rent praktiskt och vad för konsekvenser det kommer resultera i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar