torsdag 22 april 2010

Intressanta nybyggnadsprisfakta

För min egen del är det dags att snart förnya min KA-certifiering. En certifiering gäller i fem år. Med den anledningen så gick jag på en kurs igår som tog upp de ändringarna som skett i regelverket under dessa åren. Och under kursen så kom jag över en intressant lista.

Jag har vetat sedan tidigare att det går att bygga ett lösvirkeshus till samma pris eller ibland till och med billigare än vad typ- och kataloghusen kostar (prefabelementhus). Men med denna aktuella lista i min hand så blev jag väldigt förvånad att kvm-priserna var så höga! Med de kvm-priserna får man väldigt mycket lösvirkeshus. Och på det sättet man själv vill ha det. Mycket intressant! Bygg med lösvirke – det blir billigare!

Får se om det blir här på bloggen eller hemsidan, men jag tänkte väl dela med mig dessa kvm-priserna på något sätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar