torsdag 24 november 2011

Hittad - Björn Siesjö är Göteborgs nya stadsarkitekt

Tjänsten som Göteborgs stadsarkitekt är tillsatt enligt Göteborgs-Posten. Under mycket hemlighetsmakeri så har de nu Göteborgs Stad hittat och tillsatt en lämplig kandidat som stadsarkitekt.

Det blir alltså Björn Siesjö, en inflyttad Göteborgare som skall ta sig ann den stora utmaningen att vara Göteborgs stadsarkitekt. Känner inte Björn personligen men några av mina kollegor känner han ganska väl. Han är en av delägarna av Kanozi arkitekter och verkar vara en erfaren och kompetent man.

Som jag tidigare bloggat om tjänsten, så måste det här vara en stor och hedrande utmaning för Björn Siesjö. Jag vet inte om jag själv hade vågat att ta mig ann uppdraget men jag tycker det behövs en person som arkitektoniskt och planeringsmässigt håller ihop utvecklingen av Göteborgs stadsbild.

Lycka till Björn! - jag ser fram emot ditt kommande arbete. Det skall bli intressant att se på vilket sätt Göteborg kan förändras, främst ur ekologiska och hållbarhetsmässiga aspekter.Länk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar